گاز گرفتن رسانه ها خبر چند رسانه ای

گاز گرفتن: رسانه ها خبر چند رسانه ای

گت بلاگز عمومی تغییرات متفاوت بدن بعد از کم کردن وزن

اگر به چربی سوزی فکر میکنید بهتر است به صورت اساسی برنامه ریزی کنید، به صورت خودسرانه و بدون راهنمایی های متخصصین تغذیه به این

تغییرات متفاوت بدن بعد از کم کردن وزن

اگر به چربی سوزی فکر میکنید بهتر است به صورت اساسی برنامه ریزی کنید، به صورت خودسرانه و بدون راهنمایی های متخصصین تغذیه به این کار دست نزنید چون ممکن است به سلامتی تان آسیب وارد کنید، بد نیست با تاثیرات مختلف کاهش وزن بر سلامت جسمی و معنوی تان آشنا شوید با ما همراه باشید.

عکس های قبل و بعد از رژیم غذایی الهام بخش هستند. ما از دیدن عوض کردن خوشمان می آید. کسی که حدود 45 کیلو اضافه وزن داشته تصمیم می گیرد کاری برایش انجام دهد و موفق هم می شود. سخت تلاش می کنند، درست غذا می خورند، دست از تلاش بر نمی دارند و بعد از یک سال می شوند یک آدمِ دیگر؛ لاغر، متناسب و خوشحال. داستان آنها الهام بخش ما می شود و تصمیم می گیریم نفر بعدی خودمان باشیم. ما به دنبال آنچه هستیم که در تصویر دوم ( بعد ) دیده ایم.

تغییرات متفاوت بدن بعد از کم کردن وزن

بنابراین شروع به خرید غذاهای سالم می کنیم، وارد یک برنامه ورزشی می شویم، مکمّل می خریم و شروع به دویدن می کنیم. همه چیز بسیار هیجان انگیز هست، صبر نداریم تا به بدن جدیدی که می خواهیم برسیم. اعتماد بنفسمان آنقدر اوج رفته که با خود می گوییم این بار دیگر همه چیز درست می شود.

دو روز بعد، تقریبا تصمیم خود را جهت تسلیم شدن گرفته ایم. دیگر حتی کوچک ترین هیجانی برایمان ندارد. خسته و گرسنه ایم و خود را سرزنش می کنیم. این حالت برایتان آشنا است نه؟

حقیقت این است که چربی سوزی سخت هست. تمام مدت می گوییم که چقدر راحت هست، ولی این فرآیند به خودی خود بی رحمانه و سخت هست. راهی جهت موفق شدن وجود دارد، ولی باید راهی جهت عبور از وقت هایی که کار برایمان سخت می شود پیدا کنیم. ما باید حقیقت این فرآیند را قبول کنیم.

در ادامه می خواهم چهار درسی که در طول این فرآیند آموختم را با شما درمیان بگذارم:
1- باید در وقت حال بمانید و لحظات را پیروز شوید.

اگر به چربی سوزی فکر میکنید بهتر است به صورت اساسی برنامه ریزی کنید، به صورت خودسرانه و بدون راهنمایی های متخصصین تغذیه به این

کاهش مقدار قابل توجهی وزن وقت بر هست. اگر در میانه ی مسیر خود هستید و یا اگر در اوایل آن قرار دارید ممکن است وقت را مانند دشمن خود ببینید. بدنی که به دنبالش هستید، آن سوی پرتگاهی است که رسیدن به آن روزها، هفته ها و حتی سال ها به طول می انجامد.

کاهش وزن قرار است وقت گیر باشد. یکی از مرسوم ترین راه هایی که باعث می شود در مسیر چربی سوزی با شکست مواجه شویم زمانی است که در میانه ی راه تصمیم می گیریم متوقف شویم و فرآیند را به وقت دیگری موکول کنیم. سناریویی است که اغلب تکرار می شود: یک برنامه غذایی یا ورزشی را شروع می کنیم، دو روز یا حتی یک هفته در آن باقی می مانیم و سپس تصمیم می گیریم آن را رها کنیم، مخصوصا زمانی که شروع به سخت شدن می کند. به صورت ذهنی کاملا تسلیمش نمی شویم، فقط تصمیم می گیریم جهت مدتی متوقفش کنیم و بعدا دوباره ادامه دهیم. راجع به تصمیمی که گرفتیم احساس خوبی داریم چون خودمان را قانع کرده ایم که همچنان به این کار ادامه می دهیم، فقط زمانی دیگر – مشخص است این وقت دیگر با وقت حال فاصله زیادی دارد.

مشکل اینجاست که ما این سناریو را تمام مدت تکرار می کنیم. برنامه ی که داریم را به زمانی دیگر موکول می کنیم. از وقت حال پرهیز می کنیم. خود را قانع می کنیم تا زمانی که به خود می گوییم بعدا دوباره شروعش می کنیم همه چیز روبراه است.

اما اگر جداً می خواهید وزن کم کنید، گاهی اوقات باید تصمیم بگیرید که در وقت حال باقی بمانید و پیروز شوید. با کنار گذاشتن برنامه و راهی که پیش گرفتید هیچ چیزی عوض کردن نمی کند. اگر دوباره شروع کنید، باز هم مجبورید با همین تصمیمات روبرو شوید. چربی سوزی تنها یک اتفاق واحد نیست بلکه از هزاران موقعیت تشکیل می شود که تصمیم می گیرید گزینش درستی انجام دهید، علی رغم آنچه ذهنتان می گوید انجامش دهید.

عبارات مهم : هیجان انگیز – برنامه ریزی
2- چربی سوزی هر لحظه احساس خوبی ندارد.

دلیلِ اینکه هنگام چربی سوزی از وقت حال دوری می کنیم این است که احساس خوبی نداریم. غذاها باعث می شوند احساس خوبی پیدا کنیم. آن شکلات یا بستنی باعث می شود حداقل جهت مدتی احساس خوبی داشته باشیم. یک سالاد نمی تواند همین تاثیر را داشته باشد.

می دانیم که باید گزینش درستی بکنیم و از غذاهای پر کالری و بی ارزش بگذریم ولی به نظر می رسد مغزمان می خواهد با ما مبارزه کند، افکارمان تلاش می کنند متقاعدمان کنند تا به سراغ غذایی برویم که احساس خوبی به ما می دهد. ما مغز را آموزش داده ایم غذاهایی طلب کند که بلافاصله باعث احساس خوب شوند. به خود آموخته ایم که این حالت طبیعی هست. عوض کردن دادن ذهن کار راحت ای نیست. ذهن، عوض کردن را دوست ندارد.

تغییرات متفاوت بدن بعد از کم کردن وزن

بنابراین زمانی که به خود فشار می آوریم نیرومند بمانیم و اسیر پرخوری نشویم، در واقع مغز را از آن مواد شیمیایی مانند دوپامین که باعث می شود حس خوبی پیدا کنیم محروم ساخته ایم. احساس دیگری جایش را می گیرد و ما این احساس تازه را دوست نداریم. توصیه جالب اینکه همان چیزهایی که غذاهای دلخواه را جهت شاد شدن به ذهنتان وعده می داد، در ابتدای تصمیم به چربی سوزی برایتان ایجاد انگیزه می کنند. به خاطر همین است که با گذشت یک مدت، انگیزه تان افول می کند.

همه اینها منجر می شود به مرحله ای برسید که دیگر جهت مغزتان زیاد جالب نیست. احساس عجیب و غریبی پیدا می کنید و همین احساس، به آسانی تصمیم به تسلیم شدن را تقویت می کند، ولی باید پیش بروید. باید هر طوری که شده است از این قسمت اعتیاد به دوپامین عبور کنید. مدتی طول می کشد ولی بعد از این دوره به جای اینکه هوس کنید به سراغ غذا بروید، هوس یک ورزش درست حسابی می کنید.
3- غذا را تبدیل به یک نشانه نکنید.

سم زدایی از مغز و بازآموزی آن بخشی از فرآیند هست. جهت اینکه کم کردن وزنی پایدار اتفاق بیفتد، مغز باید ساختار خود را عوض کردن دهید. دوباره می توانید همان احساس خوب را دریافت کنید ولی این بار از منبعی غیر از غذا. در اینجا باز هم یک مانع وجود دارد و آن معده ی قاچاقی نام دارد.

تمام کسانی که رژیم های خیلی سخت و محدود می گیرند می دانند این وعده ی قاچاقی چقدر می تواند هیجان انگیز باشد. تمام هفته در انتظارش هستیم و راجع به اش فکر می کنیم. طوری که این وعده را تبدیل به انگیزه ی خود جهت ادامه دادن پروسه کرده ایم.

اگر به چربی سوزی فکر میکنید بهتر است به صورت اساسی برنامه ریزی کنید، به صورت خودسرانه و بدون راهنمایی های متخصصین تغذیه به این

یک چیز را بدانید: وعده های این چنینی بد نیستند. خوردن آنچه دوست دارید، یک بار در هفته بسیار مورد حمایت قرار گرفته. مسئله زمانی پیش می آید که این وعده تبدیل می شود به بهانه ای جهت خوردن هرآنچه دلمان می خواهد.

وقتی شروع به سالم غذا خوردن می کنیم پدیده ی عجیبی رخ می دهد. تمام غذاهایی که از آنها پرهیز می کردیم سرو کله ارزش همه جا پیدا می شود. هنگامی که رژیم می گیریم ناگهان همه چیز با هم اتفاق می افتد: تولد، عروسی، دعوت به ناهار، رفتن با خانواده به بیرون و خرید پیتزا! ما می دانیم که باید از این غذاها اجتناب کنیم ولی تصمیم می گیریم آنها را جزء وعده آزاد خود حساب کنیم. سپس روز بعد یکی دیگر از این وعده ها را خواهیم داشت. به مرور زمان، این کار تبدیل به یک عادت می شود و بدون اینکه مشکلی حس کنیم به خوردن غذاهایی می پردازیم که قرار بود کمتر خورده شوند. وحشت از دست دادن چنین موقعیت هایی باعث می شود رژیم خود را به کلی فراموش کنیم.

این نوع نحوه فکر نمی تواند جهت مدت وقت طولانی دوام بیاورد و می تواند در یک برنامه پایدار ایجاد اختلال کند. نباید غذاها را به عنوان عامل انگیزه دهنده جهت چربی سوزی قرار دهیم. درست مانند این است که بگویید پاداش من جهت سالم غذا خوردن و عوض کردن سبک زندگی، خوردن غذاهای ناسالم و بازگشت به همان نحوه فکرِ قبلیم است.
4- هنگامی که به نشانه چربی سوزی خود می رسید چه اتفاقی می افتد؟ همین حالا تصمیم بگیرید.

کاهش وزن سخت هست. نگه داشتن وزنی که کم کرده اید جهت بلند مدت نیز به همان اندازه سخت هست. فکر کردن به روزی در آینده که به وزن ایده آل رسیده ایم بسیار هیجان انگیز هست. روزی که بتوانیم به آن وزن دست پیدا کنیم دیگر زندگی کامل می شود نه؟ می توانیم هرچه دوست داریم بخوریم و درتمام لباس هایی که قبلا آرزویش را داشتیم جا شویم و بدرخشیم.

تغییرات متفاوت بدن بعد از کم کردن وزن

اما بعدش چه؟

افراد بی شماری تا به حال وزن زیادی را کم کرده اند و سپس آرام آرام همان وزن را دوباره اضافه کرده اند. آنها به هدفشان رسیده اند و سپس نمی دانستند بعدش باید چکار کنند. تمام موفقیت های چربی سوزی تبدیل می شوند به بهانه هایی جهت پرخوری های زیاد و جا انداختن ورزش.

حقیقت این است که خوش حالی و سرخوشی که انتظار داریم در آخر چربی سوزی حس کنیم، آن چیزی نیست که قبلا فکر می کردیم. جهت مدتی احساسی فوق العاده ای داریم ولی زندگی واقعی همچنان به همان شکل قبل هست. بدون داشتن نقشه ای مناسب دوباره به همان جای ابتدایی باز می گردیم. می خواهیم از آن بعد چه نوع غذایی بخوریم؟ چه ورزش هایی می خواهیم انجام دهیم؟ چه دلیلی جهت حفظ وزنی که کم کرده ایم خواهیم داشت؟

این تصمیمات باید همین حالا و قبل از اینکه حتی یک کیلو هم کم کرده باشید گرفته شود. بگذارید با حقیقت روبرو شویم، چربی سوزی فرآیندی طولانی مدت است که هر چیزی می تواند باشد ولی ساده نیسن. اگر با دیدگاهی درست وارد این مسیر شویم، می توانیم به موفقیتی که دنبالش هستیم برسیم. می توانیم همه ی وزن اضافی را کم کردن دهیم. می توانیم تصویر ” بعد ” باشیم.

دشوار است ولی ارزشش را دارد. به نشانه خود بچسبید، حقایق سخت را قبول کنید و از آنها بیاموزید. این بار واقعا وزن کم کنید.

سایت دکتر کرمانی

واژه های کلیدی: هیجان انگیز | برنامه ریزی | رژیم غذایی | غذا خوردن | خوردن غذا | برنامه | تبدیل | احساس | انگیزه | احساسی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz